0318 – 76 00 99 info@itbeheernederland.nl

VoIP Telefonie

VoIP staat voor ‘Voice over IP’. Het wordt ook wel IP-telefonie genoemd. Het is eigenlijk niets anders dan ’bellen via het internet’. Het belangrijkste verschil tussen normale telefonie en VoIP is dat u geen analoge (PTSN) of digitale (ISDN) telefoonlijn nodig heeft. Daarnaast kunt u met behulp van VoIP niet alleen geluid, maar ook andere vormen van data verzenden. Denk bijvoorbeeld aan een fax of e-mail.

VoIP: hoe gaat het in zijn werk?

Kiest u voor VoIP, dan maken wij een VoIP-account voor u aan. Dit is een registratie op ons platform. Wanneer uw nummer gebeld wordt, herkent ons platform de registratie en wordt de oproep doorgeschakeld naar uw eigen telefoon. U kiest zelf of u de telefoontjes op uw vaste of mobiele telefoon wilt ontvangen. Ook kunt u ervoor kiezen een nieuw telefoonnummer aan te maken.

In beide gevallen loopt uw VoIP-telefonie via het netwerk van KPN. U betaalt echter maar een fractie van wat u zou betalen voor een reguliere KPN-telefoonverbinding.

De kosten

Doordat VoIP efficiënt gebruikmaakt van de beschikbare bandbreedte, zijn de kosten vergeleken met traditionele koperverbindingen een stuk lager.

Samenwerken

VoIP leent zich uitstekend als oplossing voor Unified Communications, waarmee allerlei vormen van communicatie (spraak, fax, voicemail, e-mail en videovergaderen) gebundeld kunnen worden aangeboden op 1 apparaat.

Veiligheid

De verbinding kan versleuteld worden, wat afluisteren bemoeilijkt. In tegenstelling tot telefooncentrales kunnen VoIP-switches hierbij gebruikmaken van reguliere commodity hardware, wat ook nog eens aanzienlijk kan schelen in de kosten.

Contact opnemen

Locatie

Stationsweg Oost 281B

3931 ER Woudenberg

Bel ons

0318 760 099